Grenaa Kunst- og Musikforening

75 års jubilæum - 1947-2022

Billeder fra et festligt og stemningsfuldt jubilæumsarrangement fredag den 11. marts 2022

75 års jubilæum

Grenaa Kunst- og Musikforening fylder 75 år

Jubilæumsfest Pavillonen Grenaa

Fredag den 11. marts kl. 16.30

Fremsynede og modige borgere i Grenaa stiftede den 11. marts 1947 på det daværende Hotel Dagmar en Kunstforening for Grenaa og Omegn, det der i dag er blevet til Grenaa Kunst- og Musikforening.

I anledning af jubilæet er der skrevet om foreningen - læs mere her.

Dette markeres på 75 års jubilæumsdagen ved et festligt særarrangement med følgende program:

Kl. 16.30 – 17.00: Musiker Søren Frieboe byder alle musikalsk velkommen

Kl. 17.00 – 18.00: Jubilæumsreception med talere:

• Formand Tyge Ingerslev
  • Formand for Kultur- og fritidsudvalget Allan Gjersbøl Jørgensen
  • Formand for Nordkant og samarbejdspartner Vidar Hartvik Utvik

Kl. 18.00 – 19.30: Jubilæumsbuffet

Kl. 19.30 – 20.15: Duokoncert med Michala Petri (fløjte) og Lars Hannibal (guitar og lut)

Kl. 20.15 – 20.45: Pause

Kl. 20.45 – 21.15: Michala Petri og Lars Hannibal

Kl. 21.15 – 22.00: Afterparty, det vil sige mulighed for at købe drinks i baren

Efter koncerten er der mulighed for at blive i Pavillonsalen til et hyggeligt og uformelt afterparty, hvor vi kan købe og nyde en drink fra baren.

EN REJSE I DEN POPULÆRE MUSIKS FORUNDERLIGE VERDEN

Michala Petri og Lars Hannibal har spillet sammen i 30 år og har spillet mere end 2000 koncerter verden over. Deres koncerter er uhøjtidelige og inddragende, og duoen guider sikkert publikum gennem de forskellige værker ved små introduktioner til hvert musikstykke.

Musikken er populære værker af den klassiske musiks mestre. Petri og Hannibal har sammensat et smukt og virtuost program med et humoristisk glimt i øjet. Petri på blokfløjte og Hannibal på guitar og lut. De er to sande virtuoser, og sammen får de publikum til at leve og ånde for musikken.